{ Sobre l’artista }





Declaració



L'art ha de tancar un significat, no es tracta només de transmetre un sentiment propi si no d'aportar alguna cosa a les persones que tinguin contacte amb ell, portant un missatge, una cosa que transcendeixi, l'art pot ser merament contemplatiu i això no fa que tingui menys valor, però des dels meus primers treballs artístics vaig veure l'art com l'element essencial i el medi perfecte per poder moure alguna cosa en les persones, per a mi, l'obra artística no és la fi, per contra és el començament, el detonant per a alguna cosa més. Crec que no cal estar inspirat per crear, ja que la creació és la inspiració mateixa, l'art ha d'inspirar a aquell que ho cregui i al que l'observa.

A través dels temps sempre hi ha hagut contes que s'han creuat en el nostre camí i han donat ales a la nostra imaginació. D'una forma moltes vegades inconscient, el missatge ocult en aquestes històries ha passat a formar part de les nostres vides i ha condicionat el nostre comportament adult. No només això, aquests contes també han arribat a ser insígnies de la cultura popular, en gran part pel seu simbolisme i significat.
aquest interès en la relació d'aquestes històries amb l'actualitat i el vincle que hi ha entre les persones i la literatura, és el que m'ha portat a realitzar una investigació per mes de Vint anys sobre aquest tema, i que ha anat donant com a resultat, diversos treballs basats principalment en la unió del text, imatge i significat.
Així com aquestes històries i contes tenen significats ocults que són subjacents com si estiguessin coberts per un vel, les obres pictòriques que faig pretén mostrar els petits detalls que volien dir molt més del que es llegia a simple vista.
Els treballs que considere la majoria de tècnica mixta, simbòliques i algunes vegades expressionistes, estan compostes per diferents capes, situades les unes sobre les altres. Aquesta superposició permet que es doni un joc entre ombres, text i textures a través del qual es poden entreveure els elements que ajuden a transmetre el missatge simbòlic, un nou significat de la imatge, fent llavors visible un missatge, algunes vegades proper i altres totalment diferent a la història original.


“Hi ha alguna cosa màgica en els contes de fades. Alguna cosa ancestral i mística, alguna cosa que fa que ens detinguem amb recel davant el començament d'un bosc. O que ens incita a buscar la protecció d'un foc i un sostre protector quan cau la nit. Hi ha alguna cosa en els contes de fades que provoca que el seu encanteri romangui per sempre, que ens guiï durant anys en la recerca del nostre príncep blau i ens recorda com vèncer les bruixes malvades que ens aguaiten en els secrets de la vida. I aquest “alguna cosa” és la màgia que sorgeix en cada pinzellada de Jeice Hernández. Una jove artista amb una tècnica superba avalada per la seva àmplia formació clàssica.”.

Ana trigo (consultora d'art i crítica) Madrid – 2012.